Penyemakan Kurikulum Kesedaran Kesihatan Mental

     Pada 17 Ogos 2020, enam orang kaunselor sekolah dari negeri Trengganu, Kedah, Pulau Pinang dan Perak telah memberi khidmat menyemak Kurikulum Kesedaran Kesihatan Mental melalui Zoom. Kaunselor-kaunselor tersebut telah dikenalpasti dengan bantuan Ketua-Ketua Pesuruhjaya Cawangan yang berkenaan. 

    Kurikulum tersebut telah dibentangkan oleh Cik Elizabeth Gerard (Pandu Puteri Raja tahun 2014 dan kini ahli Pandu Puteri Klover) yang telah menggubalnya bersama-sama rakan-rakan kaunselor beliau. Draf kurikulum tersebut telah digunakan dalam tiga bengkel untuk ahli-ahli Persatuan Pandu Puteri Malaysia iaitu dalam bulan Jun dan Julai 2020. Hasil daripada semakan bersama didapati kurikulum adalah pada keseluruhannya mudah difahami serta sesuai dari segi kandungan dan aktiviti untuk golongan remaja. Namun begitu, masih terdapat ruang untuk penambaikan. Pasukan penggubal akan terus berusaha untuk memurnikannya.      



This entry was posted on Sunday 25 October 2020. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Powered by Blogger.